O Nordic Walking

a

 praktické informace k programům

 
Nordic Walking = zdraví, sport, příroda
 
Nordic Walking/ Severská chůze je nejzdravější a nejvíce se rozšiřující ozdravně sportovní pohybová aktivita. Nordic Walking není jen obyčejná chůze se speciálními holemi, je to životní styl, postavený na aktivním, zdravém a periodicky se opakujícím pohybu v přírodě, prováděném správnou technikou chůze, dle standardů INWA ( Mezinárodní Nordic Walking asociace). Nordic Walking je celoroční pohyb vhodný pro téměř všechny bez rozdílu věku a kondice. Každý si najde a určí svůj cíl, dle svých možností, potřeb a možná i snů.
 
Nordic Walking=preventivně-léčebná aktivita
 
Nordic Walking jako ozdravně sportovní pohybová aktivita má mnoho zdravotních benefitů. Nordic Walking je považován za vůbec nejzdravější pohybovou aktivitu i díky svému širokému oslovení potencionálních uživatelů, ale také z pohledu celoročního praktikování.  Dále přístupnost ekonomická a směry sociálně psychologické. Vše umocněné pohybem v přírodě, což je filosofií Nordic Walking. Důležitou zásadou je mít správné hole, umět a zdokonalovat se v technice chůze a v doprovodných cvičeních s holemi, což je individuální a skupinová práce instruktora s vámi. Aby se dosáhlo k efektivnímu ozdravnému působení, je důležitá pravidelnost, tedy periodicita. Mnohokrát se mluví o Nordic Walking jako o jedné z forem řešení různých zdravotních komplikací, tedy je léčebným prostředkem. Což je pravda, ale měl by být především prevencí aby eliminoval potřebu být léčebným. Nordic Walking jako preventivně léčebná aktivita působí pozitivně na bolesti zad, kardiovaskulární systém, nemoci pohybového aparátu i ve fázi léčby rehabilitační a po různých chirurgických zákrocích, při neurologických onemocněních, diabetesu určitého typu, osteoporóze, artróze, lymfatický systém, obezita, deprese a psychiatrická onemocnění, podpora v léčbě rakoviny,při respiračních onemocněních, alergiích, atd. Jak je vidno, Nordic Walking není jen sport s propoceným trikem, sport výkonnostní. Pokud je Nordic Walking ve formě výkonnostního zaměření, tak je to jako u každého jiného vrcholového sportu. S ozdravnými pozitivy má jen málo společného. Nakonec důležitá rada, pokud by měl být Nordic Walking léčebným prostředkem, měli by jste svůj záměr konzultovat s příslušným odborným lékařem. A na závěr? Co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš a jedno z mých mott: opakování matka moudrosti, techniky, kondice a zdraví.
 
 
A co si vzít na programy aby nám to šlapalo?
Dobrou náladu, přátele, pohodlnou obuv - NE kotníkovou, lyžařskou, vietnamky, jarmilky, lodičky ! Dle počasí - vzdušné oblečení, funkční, je lépe více než méně ( vrstvení),vysléci se můžete vždy, ale obléci, když nemáte co?! Pokrývka hlavy proti slunci a ptačímu trusu. Doporučuji tenké prstové rukavice do chladnějšího počasí a celoročně cyklorukavičky, výborná věc pro pohodlí vaší dlaně ve speciálním poutku hole. Malý batůžek či ledvinku. Plastovou láhev na nealkoholickou tekutinu - na pitný režim a jeho dodržování jsem já ras! Koštovačky na akcích ( Cuveé ) s vínem zajistíme. Kalorická bomba - doporučuji hroznový cukr pro doplnění energie. Kapesníčky, lopuchů je zatím málo nebo s beruškou a do jehličnatých větviček bych nešel. Mobil nevypínejte, jen vyzvánění - selfíčka povolena, diskrétní zóna zrušena - možnost navazování bližších vztahů při cvičení ve dvojici, trojici,... :) Já mám ještě vždy náhradní čistou vodu a Moravian Walking lékárničku a hroznový cukr. Nikdy nevíte, kdo bude zrovna potřebovat pomoci, tím nemyslím jen účastníky programů ( a zájezdu :) )!!  Domácí mazlíčky nedoporučujeme ( manžele, manželky, partnery, milenky, milence, plyšová zvířátka -  dle uvážení) Programy se konají za každeho počasí, vyjma padání trakačů ( nebo jsme na telefonu)
 
 
 
DOPORUČUJEME motivační videa a informace vč. zdravotních benefitů klikni obrázek
 
Fotka uživatele Český běh žen.